۳۳اشتباه در طراحی سایت
۱)عدم درج قیمت محصولات: برای بعضی از مشتریان یافتن سریع قیمت اجناس مهم است.
۲)موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو كاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می كنند.
۳۳اشتباه در طراحی سایت را براتان می نویسم...جالب هست سعی كنید بخوانید...
۱)عدم درج قیمت محصولات: برای بعضی از مشتریان یافتن سریع قیمت اجناس مهم است.
۲)موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو كاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می كنند.
۳)پیمایش عرضی صفحات وب: كاربران علاقه ای به پیمایش افقی صفحات ندارد.
۴)اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازك یا كوچك مشكل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امكان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.
۵)متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته كننده هستند.
۶)پنجره های باز شوی خودكار: كاربران ترجیح میدهند كه خودشان مقصد را تعیین كنند.
۷)جمع آوری آدرس های پست الكترونیكی بدون هیچ روند امنیتی: كاربران بایدبرای وارد كردن آدرس E-mail خود , كاملا مطمئن و متقاعد باشند.
۸)آدرسهای طولانی و پیچیده صفحات: انتخاب یا كار بر روی آدرس های بیش از ۷۵ كاركتر دارند, مشكل است.
۹)پیوند E-mail در مكان نا مناسب: E-mail باید كاملا برجسته , مشخص و در مكانهای مناسب بوده و از پیوندهای معمول صفحه تفكیك شود.
۱۰)بازگشت كنند یا ناموفق به صفحات قبل: كلید Back دومین دكمه مورد استفاده كاربران است.
۱۱) رابط گراافیكی (GUI) برداشت غیر استاندارد: براشت كاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبست شده.
۱۲)نبود بیوگرافی در سایت ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد اطمینان در بازدیدكنندگان سایت می شود.
۱۳)ضعف ارشیو: در اغلب مواقع لطلاعات قدیمی هم مورد استفاده كاربران قرار میگیرد.
۱۴)پیوند های متعد برای رسیدن به صفحات خاص: كاربران مایل به استفاده مكرر از پیوند ها برای رسیدن به هدف نیستند.
۱۵)استفاده بیش از موعد از امكانات پیشرفته: استفاده از امكاناتی مانند CHAT , ایجاد انجمن هایگفت و گو , E-mail رایگان , نقشه ۳ بعدی سایت و غیره , بار مالی زیادی را برای مدیران سایت تحمل می كنند.
۱۶)بار گذاری كند صفحات: وجود گرافیك های سنگین , آزار دهده خواهد بود.
۱۷)ساختارهای تبلیغاتی: كاربران معمولا از مشاهده ساختارهای تبلیغاتی خودداری می كنند.
۱۸)طراخی اختصاصی برای افراد خاص: سایت باید كاملا برای تمام كاربران اینترنت (نه فقط متخصصین)قابل استفاده و گشت زنی باشد.
۱۹)رسالت و هدف نا مشخص سایت: باید نو سایت از نظر جنبه های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص شود.
۲۰)پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهار مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.
۲۱)فراموش كردن هزینه پشتیبانی سایت: بودجه پشتیبانی و نگه داری باید حداقل به اندازه ۵۰ درصد هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود.
۲۲)تلقی از سایت به عنوان یك رسانه دسته دوم: سایت با تلویزیون , روزنامه یا بروشور تفاوت های اساسی دارد.بنابراین نباید از آنها كپی برداری كنیم.از طرفی ارتباط ما را به عنوان یك رسانه تمام وقت با افراد متعددی برقرار می كند و نباید آن را دست كم گرفت.
۲۳)پیوندهای تكراری از نظر محتوا: مثلا پیوند یك تبلیغ بعد از ورود به آن , نباید حاوی همان پیوند تبلیغ در صفحه باز شده باشد.
۲۴)تلقی یكسان از اینترنت و اینترنت: در اینترنت داخلی اهداف و كاربردهای مرتبط با امور شركت مدنظر است.ولی اینترنت یك مكان عمومی است.
۲۵)عدم قبول مهندسی بهروری و بازار: رد خواسته های بازار , به منزله رد نیازهای كاربران است.
۲۶)استفاده از قاب ها و صفحات چند فریمی: این موضو برای چاپ و آدرس دهی صفحات , مشكلاتی را در بر داررد.
۲۷)انیمیشن و متون متحرك: تمركز بازدید كنندگان از سایت را بر هم میزند.
۲۸)صفخات غیر قابل بازگشت: عدم وجود پیوند برای بازگشت به صفحه اصلی و صفحات دیگر مشكلی بزرگ در تحلیل سایت است.
۲۹)نوار مرور(scroll) طولانی: مرور كردن صفحات به طور كلی جالب نیست.
۳۰)ضعف در راهنمایی سایت: كاربران نباید هنگام گشت زنی تنها بماند.
۳۱)استفاده از رنگهای غیر استاندارد برای پیوند: هر رنگ معنایی دارد.
۳۲)اطلاعات قدیمی در سایت: باعث كاهش اعتبار و ارزش سایت میشود.
۳۳)عدم وجود بخش جست و جو: بخشSearch باید به سایت های با بیش از ۱۰۰ صفحه , اضلفه شود.
دوستان مي توانند مقالات در اين موضوع را از اين سايت ببيند www.aftab.ir